maandag 17 januari 2011

Triple

Zondag begonnen met het maken van een Triple bier.
Gewoon met een blik waar de gist los bij zit.
In het blik zit een soort stroop en dat is de basis van je bier.
Het is tot nu toe goed gelukt want het gist enorm.
Gister schudde ik aan de emmer en toen kon het waterslot de druk niet aan, die vloog dus leeg en de deksel vloog er met een plof af. Haha dat was ff schrikken maar gelukkig verder geen schade of gesmeer. Gisteravond heb ik de most van de japanse wijnbes gezeefd. Dat hoop ik vandaag in een Dame Jeanne te doen. Ook vandaag de Bramenmost zeven. Ik heb een zeef gemaakt zoals Luc Volders beschrijft op zijn blog. HaHa dat werkt dus perfect!!!!
Afgelopen weekend ook de vlierbloemenwijn opengemaakt. OOOOOOOOOOOOH dat was heel bijzonder. wat een vreselijk lekkere wijn is dat geworden. Ik heb nog een grote Dame Jeanne staan en dit jaar wil ik dus 20 liter maken! Jummie......
Heel fris, maar volgens mij behoorlijk heftig.
PROOST!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten