woensdag 19 september 2012

Courgettesoep

tja, courgettes.....
op een gegeven moment kwam ik er haast in om.
Op de kraam lopen ze niet zo vreselijk hard en ik denk dat veel mensen niet goed weten wat je allemaal met courgette kan doen.
Één leuke oplossing is : COURGETTESOEP
en de grap is: het is nog lekker ook!

Goed het recept:

Neem 1 kilo courgettes (ik heb diverse soorten en rassen en die gebruik ik door elkaar. o.a. ronde en gele)
snijd de gewassen courgettes in plakjes.
Verwarm een flinke schut olijfolie in een grote pan. Voeg 2 fijngehakte teentjes knoflook toe en bak die kort.
Voeg de courgetteschijfjes toe en stoof ze op een laag vuur tot ze zacht zijn. Ze mogen niet verkleuren.
Duurt ca. 20 minuten. dan pureren met de staafmixer. Roer er 5-7 eetlepels verse geitenkaas doorheen.
Dan beetje bij beetje melk toevoegen. Zoveel totdat je zelf vind dat de soep dun genoeg is (max 750 ml.)
OP smaak brengen met peper en zout.
opdienen met scheutje olijfolie en paar blaadjes basilicum.
Zelf vond ik deze basis wat flauw en ik heb er zelf lavasblaadjes (van de maggiplant) aan toegevoegd en sambal badjak door geroerd.
Natuurlijk is dit zo'n soepje waar je ALLE kanten mee op kan en daardoor kun je je hier heerlijk op uitleven!

bewaartip:
ik doe de basis ZONDER kruiden en melk kokendheet in steriele potten. Op de kop zetten en af laten koelen. Ik heb dan altijd een verse basis bij de hand en ik een paar minuten kan ik een vers soepje op tafel knallen! Heerlijk met geroosterde stukjes brood met verse (room) kaas

Geen opmerkingen:

Een reactie posten